سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود کتاب علمی پزشکی

Google Scholar چیست؟

    نظر

به گفته گوگل : "Google Scholar راهی ساده برای جستجوی گسترده ادبیات علمی ارائه می دهد. از یک مکان می توانید در بسیاری از رشته ها و منابع جستجو کنید: مقالات ، پایان نامه ها ، کتاب ها ، چکیده ها و نظرات دادگاه ، از ناشران دانشگاهی ، انجمن های حرفه ای ، مخازن آنلاین ، دانشگاه ها و سایر وب سایت ها. Google Scholar به شما کمک می کند تا کارهای مربوطه را در سراسر جهان از طریق پژوهش علمی پیدا کنید.

کاستی های Google Scholar:

جستجوها محدود به مقالات موجود در پایگاه داده Google Scholar هستند و این پوشش کاملی را ارائه نمی دهد
جستجوها هر دو مورد بازبینی شده و همچنین اطلاعات غیرحضوری را بازیابی می کنند ، و هنوز نمی توان نتایج جستجو را برای مقالات همتا بررسی کرد *
جستجوها هر دو مقاله را به صورت رایگان و بدون دید مشاهده می کنند که می تواند مانعی برای دسترسی باشد
محتوای برخی از رشته ها بعضی اوقات می تواند کمی تاریخ دار باشد ، بنابراین هنگام جستجو در گوگل اسکولار از این موضوع آگاه باشید (احتمالاً پول پوشش با گذشت زمان بهبود می یابد و از رشته ای به رشته دیگر متفاوت خواهد بود)
* می توان جستجوها را برای مقالات همتا در منابع الکترونیکی مبتنی بر اشتراک کتابخانه Unisa محدود کرد. مقالاتی در ژورنالهایی که کتابخانه چاپی در آن ندارد یا مشترک شدن الکترونیکی است را می توان با وام بین کتابخانه ای درخواست کرد (این خدمات به کارکنان ، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود).

چه موقع باید با Google Scholar مشورت کنم؟

اگر یک محقق تازه کار باشید ، آزادی جستجو با استفاده از کلمات خود فرآیند جستجو را آسانتر می کند
اگر به دنبال اطلاعاتی نظم و انضباطی هستید ، Google Scholar می تواند مفید باشد زیرا در همه رشته ها جستجو می شود - همچنین می تواند ایده هایی را برای تحقیقات متضادی ایجاد کند.
اگر شما نیاز به خواندن زمینه دارید یا می خواهید قبل از اینکه به پایگاه داده های کتابخانه Unisa بپیوندید ، موضوع خود را اصلاح یا محدود کنید ، Google Scholar مکان مناسبی برای شروع است
می توانید از Google Scholar برای کمک به کلمات کلیدی و عبارات طوفان مغزی استفاده کنید تا از آنها برای جستجوی منابع الکترونیکی کتابخانه استفاده کنید
می توانید دریابید که چه کتابها و مقالات دیگری مقاله ای را که نوشتید یا یافته اید استناد کرده است (هرچه بیشتر به یک اثر استناد شود ، احتمال استفاده مفید و / یا بحث بسیار آن بیشتر است)
وقتی می خواهید فقط اطلاعات علمی داشته باشید (یعنی از ادبیات پرطرفدار یا با کیفیت پایین تر خودداری کنید)
منبع اصلی: Cronin، B (2012) " با استفاده از Google Scholar موثر "

Google Scholar Library
Google Scholar Library مجموعه شخصی مقالات شما است. می توانید مقالاتی را درست از صفحه جستجو ذخیره کنید ، به کتابخانه من وارد شوید ، آنها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید و از قدرت جستجوی Google Scholar استفاده کنید تا به سرعت فقط مطلبی را که می خواهید - در هر زمان و هرجای دیگر - پیدا کنید. شما تصمیم می گیرید چه چیزی وارد کتابخانه شخصی شما می شود و Google پیوندها را به روز می کند.

چگونه می توانم مقاله ای به کتابخانه من اضافه کنم؟  مقاله ای را که می خواهید در Google Scholar اضافه کنید پیدا کنید و در نتیجه جستجو روی پیوند "ذخیره" کلیک کنید.
 
چگونه مقاله ای در کتابخانه من پیدا کنم؟ برای دیدن کلیه مقالات موجود در کتابخانه ،  روی کتابخانه من در بالای صفحه اصلی Google Scholar یا در ستون سمت چپ صفحه نتایج جستجو کلیک کنید. برای جستجوی متن کامل این مقالات ، طبق معمول پرس و جو خود را در جعبه جستجو وارد کنید.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی کتابخانه Google Scholar ، اینجا را کلیک کنید .